فواید میوه خشک برای سلامتی

با توجه به این که در چه منطقه‌ای زندگی میکند. یا سبک زندگی شما چقدر شلوغ و پر مشغله است. خرید، مصرف، حمل و نگهداری میوه‌های تازه می‌تواند برای شما چالش برانگیز باشد. فردی که ساعت‌های زیادی از روز را پشت میز اداره فعالیت می کند و فرصت و شرایط خوردن میو های تازه را ندارد تا کوهنوری که حمل حتی یک سیب در کوله‌پشتی غیر قابل تحمل به نظر برسند؛ از جمله چالش های متفاوتی است که افراد را از خوردن میو های تازه در طول رو ز منصرف می کند.  به نظر می‌رسد با حذف آب میوه‌ها، بسیاری از مشکلات حل شوند. میوه‌های خشک در مقایسه با میوههای تازه ماندگاری بالاتری دارند. هزینه خرید، حمل و نگهداری آن ها به نسبت کمتر است.

 سالم ترین میوه خشک

هر یک میوه های خشک دارای ارزش غذایی منحصر به خود هستند. نمی توان میوه خشکی را یافت که تمام ارزش غذایی لازم برای بدن را در خود داشته باشد. برخی ویتامین ها در برخی از انواع میوه خشک به نسبت سایر بیشتر است. اما در این میان، خرما به عنوان کاندیدای سالم‌ترین نوع میوه‌ خشک است. خرما دارای سطوح بالایی از آهن، فیبر، آنتی اکسیدان و پتاسیم است. خرما به عنوان یک نوع میوه خشک به خاطر وجود شاخص گلیسیمی منجر به افزایش قند خون نمی شود و با خیال راحت می توان آن را مصرف کرد.

میوه خشک و کاهش وزن

علت کاهش وزن با مصرف انواع میوه خشک را می توان از چند منظر بررسی کرد.

·       برخی از انواع میوه های خشک مانند انواع آلو خشک، زردالو دارای خاصیت ملینی هستند.  میوه هایی که باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و دفع سریعتر و راحتتر غذا از روده می شوند؛ به دلیل تاثیراتی که بر گوارش سریع و افزایش سوخت وساز بدن دارند می توانند منجر به کاهش وزن شوند.

·       برخی از میو های خشک مانند خرمالو یا سیب خشک دارای فیبر بالایی هستند. خوردن آن‌ها قبل از غذا منجر به سیری کاذب شده و اشتها به غذا را را کاهش می دهند. همین مسئله کاهش وزن و آب شدن چربی های مضر را به دنبال دراد.

مضرات میوه خشک

·       همانطور که مصرف میوههای خشک می تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد؛ زیاده روی در مصزف آن ها نیز می تواند خطراتی برای سلامتی را به دنبال داشته باشد. برای مثال خوردن بیش از کیوی خشک به دلیل خاصیت ملینی می تواند منجر به اسهال و کاهش آب بدن شود.

·       با وجود اینکه میو های خشک خواص میو های تازه را تا حد زیادی حفظ می کنند. اما لازم است دقت کنیم که میو های خشک نسخههای متراکم شده ی میو های تازه هستند. یعنی خوردن 10گرم میو هخشک به طور مثال معادل خوردن 30گرم میو هتازه است. بنابراین هنگام خوردن آن ها باید به مقدار مصرف آن ها دقت کنیم.

·       دریافت قند اضافی از مشلات دیگر مصرف خارج از اعتدال میو هخشک است. این عامل م یتواند در نتیجه ی زیاده روی در خوردن میو هخشک یا وجود شکر در نوع میو هخشک انتخابی است.

 

هر جا صحبت از سبک زندگی سالم میشود همواره توصیه به تجربه ی مصرف میوه و سبزیجات تازه است. اما آیا تا به ال تجربه ی له شدن موز تازه در کوله در یک روز تفریحی داشتید. بنابراین با وجود اینکه مواد مغذی موجود در میوه های تازه قابل انکار نیست؛ اما در وزهای شلوغ و پرمشغله ی امروزی می توان نسخه های خشک شده ی میو هرا به عنوان یک تنقلات سالم و مقوی به همراه داشت. میو ههای خک با حفظ مواد مغذی و ویتامین ها می توانند تجربه ی جدیدی از طعم میوه را برای شما داشته باشند. با مطالعه ی مطالب این سایت می توانید با سایر محصولات سلامت محور آشنا شوید.