تبلیغات

6 دمنوش قابل توجه و فواید آنها برای سلامتی

6 دمنوش قابل توجه و فواید آنها برای سلامتی

دمنوش های گیاهی قرن هاست که وجود داشته اند. با این حال، علی رغم نامشان، چای های گیاهی   (دمنوش ) اصلاً چای واقعی نیستند. چای های واقعی، از جمله چای سبز ، چای سیاه و چای اولانگ ، از برگ های گیاه کاملیا سیننسیس دم می شوند.اما دمنوش های گیاهی از میوه های خشک، گل ها، ادویه ها یا گیاهان تهیه می شوند.از این رو دمنوش گیاهی می توانند طیف وسعی از طعم ها و عطرها را داشته باشند و جایگزینی وسوسه انگیز برای نوشیدنی های شیرین،چای یا آب شوند.برخی از دمنوش گیاهی علاوه بر خوشمزه بودن، دارای خواص سلامتی نیز هستند. در واقع، دمنوش های گیاهی صدها سال است که به عنوان درمان طبیعی برای انواع بیماری ها استفاده می شوند.جالب اینجاست که علم مدرن هم شروع به یافتن شواهدی کرده است که برخی از کاربردهای سنتی دمنوش ها را اثبات میکند. دمنوش گیاهی طعم های متنوعی دارند و به طور طبیعی بدون قند و کالری هستند و نیز اثرات ارتقاء دهنده سلامتی دارند.

یک روز بارانی نیاز به کمی پاکورا و یک فنجان چای با طراوت دارد. دمنوش یک نوشیدنی خوشمزه است که صرف نظر از اینکه آن را سرد یا گرم بنوشید می توانید از آن لذت ببرید. چای گیاهی که از چندین گل، ادویه، گیاهان و میوه های خشک خوراکی گرفته شده است، یک انتخاب محبوب برای افرادی است که می خواهند سلامت خود را به طور طبیعی بهبود بخشند و به دنبال راه هایی برای ایجاد آرامش، کاهش التهاب و درد و کمک به سیستم های بدن مانند دستگاه گوارش هستند. و مصون. ترکیبی شاد که با خواص گیاهان جادویی ترکیب شده است، چای گیاهی را به یک ماده شفابخش، جوان‌کننده و انرژی‌بخش تبدیل می‌کند. این چای های خوش طعم سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند که به کاهش اثرات مضر رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو کمک می کنند.



دمنوش های گیاهی: انواع و فواید

در ادامه بخوانید تا با برخی از بهترین دمنوش های گیاهی که باید در رژیم غذایی خود گنجانده شود همراه با فواید متعدد آنها در بهبود سلامتی خود آشنا شوید.

1. چای گل رز

چای گل رز که از میوه گیاه رز گرفته شده است، نیروگاهی از ویتامین C است. طعم غنی گلی آن با کمی طعم ترش همراه است که می تواند حواس شما را آرام و جوان کند. فواید متعددی برای یک سبک زندگی سالم مانند محافظت در برابر دیابت نوع 2، رفع تشنگی، افزایش جریان خون در اندام ها و محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید دارد.

2. چای بادرنجبویه

یکی از رایج ترین انواع چای گیاهی، یک فنجان چای گرم لیموترش نوید یک تجربه با طراوت و لذت بخش را با طعم مرکباتی تند خود می دهد. سرشار از ویتامین است و از هضم غذا پشتیبانی می کند، حاوی خواص کاهش دهنده اضطراب است، متابولیسم را افزایش می دهد و به سوزاندن کالری بیشتر کمک می کند. علاوه بر این، حاوی مواد مغذی ضروری است که باعث شادابی پوست و مو و بهبود سلامت دهان و پیشگیری از پوسیدگی می شود.

3.چای زنجبیل

چای زنجبیل می تواند بیشتر از سایر چای ها برای بدن شما مفید باشد. این مکمل که دارای خواص ضد التهابی، ضد ویروسی و آنتی اکسیدانی است، یک مکمل گیاهی قدرتمند برای چندین مشکل سلامتی است. همچنین سرشار از ویتامین C، منیزیم و سایر مواد معدنی است و به عنوان یک درمان خانگی برای بیماری های مختلف استفاده می شود. وقتی با لیمو، عسل یا کمی فلفل سیاه مصرف شود بهترین طعم را دارد.

4.چای بابونه

این یک چای گیاهی محبوب است که سرشار از فلاونوئیدها است که می تواند برای سلامت، مو و پوست شما مفید باشد. این گیاه دارای خواص ضد التهابی، ضد درد و ضد اسپاسم است که به کاهش خطر طولانی مدت دیابت، تسکین علائم سرماخوردگی، افزایش سلامت پوست و به تاخیر انداختن روند پیری کمک می کند.

5.چای هیبیسکوس

چای هیبیسکوس حاوی بسیاری از ترکیبات سالم ضروری برای بدن انسان است. طعم کمی شیرین و ترش کرن بری دارد و می توان آن را هم گرم و هم سرد میل کرد. شناخته شده است که سلامت کبد را تقویت می کند، با عفونت باکتریایی مبارزه می کند و علائم افسردگی را دفع می کند.

6.چای نعناع فلفلی

این دم کرده با طراوت و قوی نه تنها آرامش بخش است، بلکه فواید بالقوه زیادی برای سلامتی و زیبایی دارد. عاری از هر گونه کالری و بدون کافئین است. این به شل شدن ماهیچه های شما کمک می کند و خواب خوبی در شب فراهم می کند. علاوه بر این، مشکلات گوارشی مانند گاز، نفخ و سوء هاضمه را نیز درمان می کند و تنش، سردرد و میگرن را تسکین می دهد.


ما برخی از فواید دمنوش های گیاهی را، فهرست کرده ایم تا شما را وسوسه کند :

سلامت روان را تقویت می کند: به لطف محتوای کافئین و تیانین که به معنای واقعی کلمه همه دمنوش های گیاهی حاوی آن هستند، سلامت مغز را تقویت کرده و هوشیاری ذهنی را افزایش می دهند. چای بابونه با خواص آرام بخش و تسکین دهنده خود یک داروی طبیعی عالی برای مهار اضطراب، استرس و افسردگی است. همچنین دمنوش های گیاهی خطر ابتلا به اختلالات عصبی مانند بیماری آلزایمر و پارکینسون را کاهش می دهند و با استرس اکسیداتیو روی مغز مقابله می کنند.

حاوی مواد مقوی است :چای های گیاهی مملو از آنتی اکسیدان های قوی هستند که با آسیب رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و به جلوگیری از پیری زودرس کمک می کنند. آنتی اکسیدان ها، به ویژه آنهایی که در چای سبز وجود دارد، می توانند با تداخل در رشد تومورهای سرطانی سینه، ریه، مثانه، پانکراس، معده و روده بزرگ به عنوان یک عامل ضد سرطان عالی عمل کنند. آنتی اکسیدان های موجود در چای اولانگ با کاهش سطح کلسترول بد در ارتباط هستند.

سلامت پوست را ارتقا می دهد : دمنوش های گیاهی می توانند کمک کننده باشد. اعتقاد بر این است که چای رویبوس دارای محتوای بالای ویتامین C همراه با آنتی اکسیدان های قوی است که به سلامت پوست کمک می کند و از مشکلات رایج پوستی از جمله اگزما جلوگیری می کند.

مناسب برای کاهش وزن : برخی دمنوش های گیاهی به کاهش وزن کمک می کنند و به عنوان مکمل های کاهش وزن طبیعی در سراسر جهان به فروش می رسند.

باعث تسکین گوارش می شود:جای تعجب نیست که دمنوش های گیاهی برای سیستم گوارش نیز مفید هستند! چای زنجبیل به ویژه برای مهار استفراغ، حالت تهوع و ناراحتی معده استفاده می شود. چای نعناع نیز می تواند به عنوان یک درمان طبیعی و موثر برای سوء هاضمه، سوزش سر دل، نفخ و گازهای شکمی استفاده شود


در حالی که هر یک از این دمنوش های گیاهی دارای فواید سلامتی، محتوای تغذیه ای و ارزش خاص خود است، نوشیدن دمنوش در حد اعتدال کلید اصلی آن است. این موسمی، این دمنوش های گیاهی را امتحان کنید و سعی کنید آنها را با چای یا قهوه معمولی خود جایگزین کنید و تفاوت آن را در سبک زندگی خود مشاهده کنید!

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...